Villkor

 

Allmänna villkor

 
Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med Mayavogi AB, 559476-4309. Genom att beställa accepterar du dessa villkor oavsett om din beställning sker i webbutik eller på mässa. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och skall ha målsmans godkännande för beställning.
 
Mayavogi AB förbehåller sig för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation på samtliga produkter i sortimentet. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Mayavogi AB rätten att korrigera detta i efterhand. För att du ska få ut det mesta av din vara bör du följa våra skötselråd.
 
Kontakta vår kundtjänst om du har frågor.
 
Kontakta vår kundtjänst om du är missnöjd med varor som du har köpt av oss. Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr.
 
Vi avser att medverka vid tvistlösningsförfarandet.
 
Allmänna reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm
Eventuella tvister som inte kan lösas av parterna prövas av Allmänna Reklamationsnämnden, http://www.arn.se/ Box 174, 101 23 Stockholm, vars rekommendationer vi avser att följa.
Gåvor som ni erbjuds i samband med köp i detta fall gäller INGEN garanti.
 

Priser och betalning

 
Klarna betalningsinformation klicka här 
 
Klarna delbetalning klicka här

Observera att endast en manuell rabattkod kan användas i taget.
Vi har vissa som automatiskt appliceras på produkter där extra produkter ingår.
Men i fallen du har fått rabattkod via utskick eller nyhetsbrev så får endast en användas per beställning.

 
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.
 

Leveranser

Trendrehab produkter: DHL.
Relaxo produkter: Schenker.
Vid köp av produkter ifrån båda dessa märken kan det således komma två olika paket.
Vid beställning av produkter ifrån Trendrehab så debiteras en schablon frakt på 99:- till följd av avtal med Trendrehab.
Leveranstid 2-5 arbetsdagar
Om vissa delar av din order inte kan levereras omgående får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig ordna en delleverans eller en liknande vara. Om paketet inte kommit fram, ska du meddela oss detta inom 14 dagar från beställningsdatumet.
 
 
Returer, ångerrätt och reklamation

14 dagars ångerrätt från att kund har mottagit varan.
Returfrakt betalar kunden.
Vid ej uthämtat paket så betalar kunden båda frakterna.
Returfrakt Paket över 21kg 350:- .
Paket mellan 10-20kg 250:- .
Paket upp till 10kg 150:- .
Ej uthämtad vara 500:-
Vid ångerätt betalar kunden frakten åt båda hållen.
Kontakt: support@relaxo.se

 
 

ÅNGERRÄTT INTERNETHANDEL

För att ångerrätt ska gälla så behöver kund meddela Relaxo per Mail senast 14 dagar efter produkten mottagits av kund.

Vissa produkter har vid kampanjer produkter som ingår i produkten. Den produkten ska vid nyttjande av ångerrätten skickas tillbaka i original förpackning i säljbart skick. Om inte detta sker kommer produkten att debiteras till ordinarie pris.

Om du vill häva ditt köp ber vi dig meddela oss detta inom 14 dagar från att du mottagit varan.

Vi gör alltid en grundlig utvärdering innan vi godkänner din ångerrätt. Produkten måste vara ny och i säljbart skick, annars gäller inte din ångerrätt.

Om din ångerrätt inte är giltig skickar vi tillbaka din produkt och debitera dig för frakt och service 600 kr under 20 kilo, över 20 kilo 850 kr

Ångerrätten gäller inte om fel uppstått via handhavande fel eller felaktigt användande. Exempel på detta är om en adapter som inte tillhör produkten använts, om produkten utsatts för onormalt brukande eller vanvård, utsatts för elektriska överspänningar från t.ex. åska, byggts om, ändrats eller utsatts för onormalt tryck. Ej avlägsnad transportskruv.

500 kr i servicekostnad tillkommer vid handhavande fel.

 

RETUR

 

Returer står alltid köparen för.
Vid frågor kontakta Relaxo på: info@relaxo.seRetur ska ske i produktens originalkartong.
Fyll i blanketten och lägg ned den i förpackningen som ska returneras.
Klistra på fraktsedeln på kartongen och lämna in den på ditt närmaste Schenker/DHL ombud.
Gäller det upphämtning i hemmet så gäller andra priser.

 

Angående returfrakt vid ångerrätt så är det knutet till vilken leverantör det handlar om.
Vid reklamationer står alltid Relaxo för fraktkostnaden.

För att returnera en vara till oss gör du följande:
1. Ladda ner Den följesedel som är på länken:https://relaxo.se/wp-content/uploads/2022/07/R_etur_relaxo.docx Lägg med returlappen i paketet tillsammans med din vara och skicka till nedanstående adress.

 
 

KÖP PÅ MÄSSA, MARKNAD OCH EVENEMANG

 
Ett mässköp kan räknas som ett köp i en affärslokal, beroende på mässans regelbundenhet. I de fall där mässan bedöms som en regelbunden mässa och därmed likställs med en affärslokal, har du ingen ångerrätt. Du har provat  och utvärderat produkten i lugn och ro samt fått ett mässpris. Du kan läsa mer HÄR  och även HÄR kring ångerrätt. Är du osäker på vad som gäller i ditt fall rekommenderar vi dig att kontakta vår kundtjänst.
https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/
https://www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/
 

REKLAMATION

 
2 års garanti lämnas på alla våra produkter från och med den dagen du mottagit produkten.
 
I garantin ingår returfrakt för kunder inom Sverige. Kunder utanför Sverige betalar själv frakten till Mayavogi AB medan Mayavogi AB betalar frakten tillbaka till kunden.
 
Garantin omfattar material och fabrikationsfel som uppkommer under garantiperioden.
 
Kvitto,
Betald faktura eller annat giltigt köpbevis skall uppvisas/medfölja vid garantianspråk.
UNDANTAG
Garantin täcker inte fel som uppstått via handhavande fel eller felaktigt användande. Exempel på detta är om en adapter som inte tillhör produkten använts, om produkten utsatts för onormalt brukande eller vanvård, utsatts för elektriska överspänningar från t.ex. åska, byggts om, ändrats eller utsatts för onormalt tryck.
 
500 kr i servicekostnad tillkommer vid handhavandefel.
Förbrukningsvaror som laddningsbara batterier och slitage av tygklädslar gäller ej.

– På varor som du får in på köpet ex skydd ibland massagepistol så gäller inte någon garanti

 

TRANSPORTSKADA

 
Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad är det mycket viktigt att du omgående anmäler skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut godset till dig. Kontakta även vår kundtjänst för att få hjälp med ditt ärende.
 
Du som kund ansvarar för att varan är väl emballerad. Tänk därför på att skicka varan i originalförpackning eller väl förpackad i ett bra ytteremballage (t.ex. wellpappkartong). Viktigt är att alltid bifoga kvitto eller ett köpbevis och skriv tydligt varför du återsänder varan till oss. Om orsaken är fel på varan, måste typ av fel anges på ett tydligt och bra beskrivet sätt.
 
Varan kommer i första hand att lagas och om inte detta lyckas kommer Mayavogi AB att skicka en ny produkt. Lagning och återsändning av produkt tar i normalfallet max 10 arbetsdagar, men vi strävar givetvis alltid efter att bli klara med produkten så fort som möjligt.
 
För att Mayavogi AB ska kunna bedöma den reklamerade varan ska hela varan återsändas, detta tillsammans med en korrekt ifylld returblankett. Om inte hela varan/ordern kommer i retur till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan därmed endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillhanda. Vid en reklamation av felaktig/defekt vara är du som kund kostnadsbefriad. Returen ska skickas till oss med påklistrad retursedel.
 
Om kunden ej inkluderar eller inte fyller i returblanketten korrekt så kan kunden komma att debiteras en felsökningskostnad om felsökning krävs till följd av ovan orsak – 500 kr.
 

Produktansvar

Mayavogi AB avsäger sig allt ansvar för eventuella direkta och/eller indirekta skador som orsakats av ansvarslöst användande och/eller ej följda produktrekommendationer. Köparen har själv fullt ansvar för hur produkten används, och måste själv kontrollera eventuella allergier eller fel. Mayavogi AB rekommenderar alltid att produkterna används på det sätt som anges i produktinformationen på hemsidan. Aktuell information är endast den information som visas på vår hemsida.
 

Private Policy

Vi följer personuppgiftslagen (PUL). I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter enligt PUL i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du godkänner även vid köp eller beställning att vi använder din e-post eller mobilnummer i marknadsföringssyfte för våra erbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig ifrån dessa genom att följa instruktioner i utskicken eller höra av dig till vår kundtjänst. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få tillgång till den information som vi registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådana fall via e-post.
 

Cookies

Vi använder cookies för att identifiera besökare till vår webbplats. Syftet är att med hjälp av fakta om hur många besökare vi har, vad de sökte på i en sökmotor innan de kom in på webbplatsen etc., förbättra webbplatsen och dess budskap. Som enskild användare är du alltid anonym. Genom att besöka denna hemsida godkänner du detta.
 

Marknadsföring

Efter genomfört köp så godkänner du att reklamutskick kan komma att ske via bland annat email eller mobilnummer. Vi tar hänsyn till kunder och håller det här på en kontrollerad nivå. Du kan när som helst skicka in en förfrågan till oss via mail och be oss ta bort dina kunduppgifter angående marknadsföring. Kunduppgifter behålls i den mån det är motiverat utifrån garantiärenden, men vid förfrågan tar vi bort dig ifrån utskick i relation till marknadsföring och erbjudanden.
 

Force Majore

Mayavogi AB ansvarar inte för försenade prestationer som orsakas av omständigheter som ligger utanför Mayavogi ABs rimliga kontroll. Vid force majeure har Mayavogi AB rätt till extra tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på sådana omständigheter är strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan att den andra parten har rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning.

Gåvor

 

Gåvor som ni erbjuds i samband med köp i detta fall gäller INGEN garanti.

 

Garanti

Vid garanti samt returrätt så gäller vissa åtaganden:
 
Du får packa upp och testa plattan i en månad från första dagen vid leverans.
Skulle du inte vara 100% nöjd så har du rätt att skicka tillbaka produkten och få pengarna tillbaka. Kostnaden för frakten betalas dock inte tillbaka.
För att få tillbaka dina pengar måste varan emballeras i original emballage, i fint skick och i den kartong som produkten levererades i.
Kostnaden av returen på på din produkt betalar kunden. Det är du som står för transportrisken när du själv skickar varor till oss. Rekommendationen är därför att du skickar paketet som spårbart.
Har du som kund använt plattan mer än vad som är nödvändigt för att säkerställa plattans egenskaper eller funktion och det lett till att plattan som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Kontakta alltid oss på vår chatt eller på info@relaxo.se

Företaget har ingen fysisk butik men är registrerat på adressen Stig Lindbergs Gata 25, 134 53 Gustavsberg